logo UE
Strona główna/Aktualności/Szczepienia w branży w drugim etapie

Szczepienia w branży w drugim etapie

19 Stycznia 2021

W odpowiedzi na pismo Izby Gospodarczej "Wodociągi Polskie" dotyczące uwzględnienia pracowników sektora wod.-kan. w Narodowym Programie Szczepień przeciwko COViD-19, Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że pracownicy sektora infrastruktury krytycznej, do której należą m.in. przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne zostali uwzględnieni w strategii na II etapie szczepień.

Przypomnijmy, do drugiego etapu szczepień kwalifikują się osoby w wieku poniżej 60 lat, które zmagają się z chorobami przewlekłymi zwiększającymi ryzyko ciężkiego przebiegu COVID-19 lub które znajdują się w trakcie diagnostyki i leczenia wymagającego częstych lub ciągłych kontaktów z placówkami ochrony zdrowia.

W drugim etapie zaszczepione zostaną także osoby, które "bezpośrednio zapewniają funkcjonowanie podstawowej działalności państwa i narażone są na zakażenie ze względu na częste kontakty społeczne".

Są to m.in. pracownicy sektora infrastruktury krytycznej, dostaw wody, gazu, prądu, usług teleinformatycznych, poczty, bezpieczeństwa żywności i leków, transportu publicznego. Należą do nich również urzędnicy odpowiedzialni za zwalczanie pandemii, pracownicy wymiaru sprawiedliwości, funkcjonariusze służb celno-skarbowych.

Rozpoczynanie kolejnych etapów, będzie zależało od tempa prowadzenia szczepień. Jak wiadomo od weekendu, w najbliższych tygodniach dostawy szczepionek będą mniejsze od zapowiadanych wcześniej przez firmę Pfizer, a to oznacza, że akcja szczepień czasowo zwolni. Jedncześnie jednak Pfizer zakłada, że na koniec I kwartału br. liczba dostarczonych do Polski szczepionek będzie zgodna z wcześniejszymi zapowiedziami.

do góry
Awaria na ul. Powstańców Warszawskich została już usunięta. Z powodu awarii wodociągowej na ul. Powstańców Warszawskich 7 wystąpi brak wody w dniu 31.07.2021r. od godziny 8:00 do godziny 14:00 obejmując następujące numery: ul. Powstańców Warszawskich 2, 2a, 3, 5, 7 i ul. Wyszyńskiego 26 a. Za utrudnienia przepraszamy. Uruchomiliśmy ponownie punkt kasowy w siedzibie Spółki • Kasa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-12 • Biuro Obsługi Klienta pozostaje niedostępne dla interesantów • Pracownicy Spółki od poniedziałku do piątku, w godz. 7-15 są do dyspozycji Klientów • Sprawy załatwiać można telefonicznie (32 287 98 02 wew. 350, 351), mailowo (mpwik.piekary@mpwik-piekary.pl) lub za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (https://ebok.mpwik-piekary.pl).