logo UE
Strona główna/Kontakt/Informacja dla osób uprawnionych

Informacja dla osób uprawnionych

Informujemy, że od 1 kwietnia 2012 r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017, poz. 1824 t.j.). Dotyczą one m. in. języka migowego oraz technik wspierania osób głuchych i głuchoniewidomych. Ustawa reguluje sposób komunikowania się osób głuchych i głuchoniewidomych z Jednostkami administracji.

Zgodnie z zapisami powyższej ustawy osoba uprawniona (głucha lub głuchoniewidoma) ma prawo do pośrednictwa tłumacza w kontakcie z urzędem.

Świadczenie to jest bezpłatne i przeznaczone dla osób uprawnionych będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 t.j.).

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w MPWiK w Piekarach Śląskich Sp. o.o. z pomocą tłumacza języka migowego - w oparciu o zapisy ww. ustawy - zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
  • propozycję terminu,
  • krótkie określenie sprawy,
  • kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.

Gdzie wysyłać informacje:

Zgłoszenie proszę :

  • wysłać na adres e-mail:  
    lub
  • wysłać na adres spółki (liczy się data dostarczenia korespondencji)
    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Piekarach Śląskich
    ul. Walentego Roździeńskiego 38
    41-946 Piekary Śląskie
    lub
  • przekazać telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na numer telefonu +48 32 287 98 02
do góry
Uwaga, awaria wodociągowa! Brak wody przy ul. Czarnieckiego 1-24 (za wyjątkiem 21) i ul. Sobieskiego 15 i 17. Woda powinna płynąć ponownie od godz. 18.00 Z powodu zagrożenia epidemiologicznego aż do odwołania nieczynne są kasa w siedzibie Spółki oraz Biuro Obsługi Klienta • Pracownicy Spółki od poniedziałku do piątku, w godz. 7-15 pozostają do dyspozycji Klientów • Sprawy załatwiać można telefonicznie (32 287 98 02 wew. 350, 351), mailowo (mpwik.piekary@mpwik-piekary.pl) lub za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (https://ebok.mpwik-piekary.pl).