Nasze rozwiązanie jest pierwsze w Polsce
21 Stycznia 2020Dziennikarze TVP Katowice zauważyli zbudowany przez nas system zdalnego odczytu danych z wodomierzy, który objął swoim zasięgiem wszystkich klientów Spółki.
Celem inwestycji było prowadzenie bieżącego monitoringu wodomierzy, zautomatyzowanie procesów zarządczych, zwłaszcza optymalizacja zarządzania siecią i usprawnianie funkcjonowania Spółki.
MPWiK w Piekarach Śląskich obsługuje około 6450 klientów indywidualnych i biznesowych (np. spółdzielnie mieszkaniowe). Do niedawna do każdego klienta musiał dotrzeć inkasent, który odczytywał wskazania z wodomierza i dostarczał faktury. Było to kłopotliwe zarówno dla klientów, jak i dla Spółki, zdarzało się bowiem, że niektórzy klienci nie byli dostępni dla inkasentów lub nie odbierali faktur.
Obecnie, dzięki komunikacji radiowej osobisty kontakt z klientem nie jest konieczny, aby wiedzieć ile dany odbiorca zużył wody. Wiadomo też, czy próbował „majstrować” przy wodomierzu. I przede wszystkim: przedsiębiorstwo znacznie szybciej widzi też „w systemie” niespodziewanie duży pobór wody, który może oznaczać awarię.
Kolejną korzyścią płynącą z nowoczesnego systemu odczytu i przesyłu danych, jest możliwość wprowadzenia EBOK, czyli elektronicznego biura obsługi klienta. Uruchomione ono zostało na przełomie roku 2019 i 2020. Piekarzanie mogą (po rejestracji) otrzymać elektroniczną fakturę i, także elektronicznie, szybko ją zapłacić.
Materiał wyemitowany na antenie TVP Katowice można zobaczyć tutaj: